Як іноземцю отримати індивідуальний податковий номер в Україні?
- Діана ВІХТЮК
- 23 трав.
- Читати 1 хв

Фізична особа, яка не є громадянином України та яка планує реєструвати бізнес, купувати нерухомість, навчатися у закладі освіти або відкривати рахунок в банку в Україні, обов’язково має отримати ідентифікаційний податковий номер (ІПН).
Якщо особиста присутність неможлива — це можна зробити через представника.
Коли іноземцю потрібен ІПН?
для навчання у закладах освіти України;
укладання договорів (оренда, купівля-продаж тощо);
офіційного працевлаштування;
відкриття банківського рахунку;
реєстрації бізнесу або участі у компанії;
в інших випадках, передбачених законодавством України.
Як отримати ІПН через представника?
1. Призначення представника
Потребує оформлення нотаріальної довіреності, якою особа уповноважує довірену особу вчиняти від її імені відповідні дії.
У разі, якщо довіреність оформлена за кордоном — її потрібно нотаріально засвідчити в установленому законодавством України порядку та перекласти на українську мову, якщо інше не передбачено міжнародними договорами України.
2. Необхідні документи для подачі
Представник подає до податкової:
копію документа, що посвідчує особу іноземця з нотаріально завіреним перекладом українською мовою;
нотаріальну довіреність на представництво, що відповідає законодавчим вимогам України;
копію паспорта та ІПН представника (громадянина України);
відповідну заяву (надається представником у податковій).
3. Куди звертатись?
Представник звертається до Державної податкової служби України (ДПС) за своїм місцем проживання чи перебування.
Скільки часу триває процедура?
До 3 робочих днів з моменту подачі документів до ДПС представником (якщо інше не буде передбачено чинним законодавством України).
Comments