top of page

Як іноземцю отримати індивідуальний податковий номер в Україні?

  • Діана ВІХТЮК
  • 5 днів тому
  • Читати 1 хв
Як отримати іноземцем ІПН в Україні через представника

Фізична особа, яка не є громадянином України та яка планує реєструвати бізнес, купувати нерухомість, навчатися у закладі освіти або відкривати рахунок в банку в Україні, обов’язково має отримати ідентифікаційний податковий номер (ІПН).


Якщо особиста присутність неможлива — це можна зробити через представника.


Коли іноземцю потрібен ІПН?

  • для навчання у закладах освіти України;

  • укладання договорів (оренда, купівля-продаж тощо);

  • офіційного працевлаштування;

  • відкриття банківського рахунку;

  • реєстрації бізнесу або участі у компанії;

  • в інших випадках, передбачених законодавством України.

Як отримати ІПН через представника?


1. Призначення представника


Потребує оформлення нотаріальної довіреності, якою особа уповноважує довірену особу вчиняти від її імені відповідні дії.


У разі, якщо довіреність оформлена за кордоном — її потрібно нотаріально засвідчити в установленому законодавством України порядку та перекласти на українську мову, якщо інше не передбачено міжнародними договорами України.


2. Необхідні документи для подачі


Представник подає до податкової:

  • копію документа, що посвідчує особу іноземця з нотаріально завіреним перекладом українською мовою;

  • нотаріальну довіреність на представництво, що відповідає законодавчим вимогам України;

  • копію паспорта та ІПН представника (громадянина України);

  • відповідну заяву (надається представником у податковій).


3. Куди звертатись?

Представник звертається до Державної податкової служби України (ДПС) за своїм місцем проживання чи перебування.

Скільки часу триває процедура?

До 3 робочих днів з моменту подачі документів до ДПС представником (якщо інше не буде передбачено чинним законодавством України).

bottom of page